انواع سیستم کشت ایروپونیک
شناسه پست: 8963
بازدید: 307

انواع سیستم ایروپونیک

انواع سیستم ایروپونیک شامل سیستم کشت عمود استوانه ای ،سیستم کشت دیواری و سیستم های سطلی ایروپونیک می باشد.

انواع سیستم کشت ایروپونیک

آیروپونیک چیست؟

پیش از این درباره سیستم کشت ایروپونیک و به طور کلی ایروپونیک چیست صحبت کرده ایم حال در این مقاله می خواهیم درباره انواع سیستم کشت بدون خاک ایروپونیک بیشتر توضیح دهیم.

همانطور که می دانیدآیروپونیک یا هواکشت منشأ یونانی داشته و از دو بخش هوا و کار تشکیل شده است و در واقع همانندکشت هیدروپونیک یکی از انواع  می باشد .

درانواع سیستم ایروپونیک رشد گیاهان در یک محیط هوا یا غبار بدون استفاده از هیچ بستری است ،یعنی ریشه های گیاه درهوا معلق هستند و به صورت دوره ای در فواصل زمانی معین با محلول غذایی یا آئروسل محلول غذایی مه پاش یا اسپری شده و تغذیه می شوند و نیازی به بستر کشت خاکی یا پشم سنگ و….ندارند.

انواع کشت آیروپونیک معمولا به دو نوع پرفشار و کم فشار تقسیم می­‌شود که واحدهای کم فشار شامل کشت عمود استوانه ای و کشت عموددیواری است و واحد پرفشار شامل آیروپونیک سطلی میباشد.

انواع سیستم های کشت آیروپونیک:

سیستم کشت عمود ایروپونیک

این سیستم یکی از انواع سیستم ایروپونیک می باشد که ساخت شرکت آکافارم است که از مخزن ،پمپ،گلدان های رشد، کنترلر سیستم آبیاری ، نازل های مه پاش ، فیلتر صافی به همراه لامپ های رشد گیاه مخصوص برایر گلخانه شما …تشکیل شده است.

انواع سیستم کشت ایروپونیکسیستم کشت عمود ایروپونیکانواع سیستم کشت ایروپونیک

مخزن:این سیستم دارای مخزنی درون خود می باشد که نقش آن جمع آوری محلول اسپری شده به ریشه گیاهان می باشد.این مواد مغذی مایع از طریق نازل های اسپری از مخزن به گیاهان منتقل می شوند.

گلدان های رشد:این گلدان های رشد دارای بستر خاصی برای نگهداری ساقه گیاه می باشند.

کنترلر سیستم آبیاری: کنترلر دارای پمپ و تایمر زمانبندی مدت زمان اسپری محلول به ریشه گیاه می باشد.

پمپ آب:یک پمپ شناور واقع در مخزن، سیستم جریان مواد مغذی ایروپونیک را تغذیه می کند و آب را از مخزن به نازل های اسپری منتقل می کند.

نازل های مه پاش:سیستم های ایروپونیک به آبپاش های خاصی نیاز دارند که بتوانند آب را به صورت قطرات کوچک اسپری کنند. آب و محلول غذایی درون مخزن به کمک کنترلر از طریق این نازل های مه پاش به ریشه گیاهان اسپری می شود.

لامپ رشد گیاه: همانطور که می دانید با استفاده از سیستم های ایروپونیک شما می توانید در تمام طول سال شاهد تولید و برداشت محصول مورد نظر خود باشید. حال برای تامین شرایط مورد نظر برای گلخانه ایروپونیک شما ،لامپ رشد گیاه یک جزء بسیار ضروری می باشد.

در بازار ایران لامپ‌های بسیار زیادی به اسم لامپ رشد وجود دارد اما در واقع زمان جواب پس دادن لامپ میبینیم هرکدام یه مشکل یا ضعفی دارند.اگر قصد راه اندازی یک گلخانه ایروپونیک را دارید باید به دنبال لامپی باشید که طیف واقعی خورشید را به شما بدهد تا بتوانید در محیط بسته صفر تا صد کشت یک گیاه را انجام دهید که ما این مشکل را حل کردیم.

شرکت آکافارم موفق به طراحی و تولید نسل جدید از لامپ های رشد گیاه تخصصی ای شده است که در این نوع لامپ رشد از چیپ های SMD اورجینال آمریکایی استفاده شده است  که باعث افزایش میزان لوکس نوری نسبت به بقیه چیپ ها شده است ، و به دلیل استفاده از رنگ های نوری 3000 تا 5000کلوین،660نانومتر،UV، IR طیف کامل رشد تا گل دهی را به گیاه میرساند.خرید آسان و مقرون یه صرفه لامپ رشد گیاه آکافارم

سیستم سطلی ایروپونیک

سیستم سطلی آکافارم به 5 سیستم مجزا تقسیم میشود که فقط در تعداد سطل های ایروپونیک و تعداد مخزن مادر متفاوت می باشند.خرید آسان سیستم سطلی ایروپونیک از سایت شرکت آکافارم

 

سیستم سطلی ایروپونیک

این سیستم نیز مانند سیستم کشت عمود دارای مخزن ،پمپ، کنترلر و نازل های مه پاش می باشد.